Volkswageni kontsernile kuuluvatest automarkidest vähenes oktoobris VW, Škoda ja Seati müük. Porche ja Audi müük seevastu kasvas, kirjutas Kauppalehti.
- Greenpeace'i aktivist Volkswageni Wolfsburgi tehase väravas. Foto: EPA
VW kontserni autosid tarniti oktoobris müüjatele üle maailma 3,5% vähem. Oktoober oli esimene täispikkusega müügikuu pärast septembris lahvatanud skandaali.
Suurim kukkumine tabas kontserni põhibrändi Volkswagenit, mille müük vähenes oktoobris 3,5%, teatas ettevõte. Peamine müügi vähenemise põhjus oli diiselautode müügi peatamine mõnedel turgudel.
Škoda müük vähenes 2,7% ja Seati müük 3,1%.
Porsche müük kosus tervelt 18% ja Audi müük 2%.
Hiinas kasvas Volkswagen Groupi autode müük oktoobris 1,6%, Euroopas tuli 1,5protsendine langus.
Volkswageni esindaja sõnul vähendas lisaks petutarkvarale müüki ka osa piirkondade nõrk majanduslik seis. Need on näiteks Venemaa ja Lõuna-Ameerika, eriti Brasiilia, kus automüük on vabalanguses.
Üllatuslikult oli Ameerikas, kus petutarkvara skandaal alguse sai, oktoober Volkswagenile endiselt hea müügikuu. Põhja-Ameerikas kasvas VW Groupi müük 6,8%. Põhja-Ameerikasse tarniti 773 600 autot, neist 505 900 Ühendriikidesse.
Tänavu 10 kuuga on VW Group müünud 8,26 miljonit autot, mis on 1,7% vähem kui möödunud aasta samal ajal.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.